5 Eylül 2010 Pazar

Toplum Baskısı

   Kimi zaman bana neden içinde her şeyin iyi olacağı ütopik bir ülkeyi, ütopya nit...eliğindeki bir dünyayı tasarımladığımı sordular. Yaşadığımız günlük dünyanın iğrençliği göz önünde tutulduğunda, bu soruyu yanıtlamak bir çelişkiye yol açabilir.Çünkü bizler, günümüzde gerçekte hiçbir şeye sahip değiliz.


   İnsan ancak maddi şeylerin ötesinde bir şeylere sahipse zengindir. Ve ben bu materyalizme, bu tüketim toplumuna, bu kapitalizme, burada cereyan eden bu korkunçluğa, sırtımızdan yaşamaya hakları olmayan bu insanların zenginleşmesine inanmıyorum.


    Gerçekte inandığım bir şey var ve ben buna 'bir gün gelecek' diyorum. Ve özlemini çektiğim şey, bir gün gelecek.Evet belki de gelmeyecek çünkü onu hep yıktılar, binlerce yıldır yıktılar. Gelmeyecek, ama yine de inanıyorum geleceğine. Çünkü eğer inanmazsam, artık yazamam...
                                                                                                                         *İngeborg Bachmann

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder